Träffade en härlig dam idag - hon hade cancer:(

Jag förstår faktiskt inte hur förkylningar fungerar. Imorse var jag mycket sjuk och mådde inte alls bra men åkte som sagt till skolan, endast för att göra prov. Då jag åkte hem från de andra lektionerna så vilade jag och åt, vilket ledde till att det blev bättre. Men på kvällen så blev det sämre igen. Jäkla skit ifall man nu får säga det helt enkelt, haha! Jag skall i alla fall bli frisk och det är nu! Jag ger mig alltså inte.
Då jag säger det så tänker jag på en dam som jag mötte idag då jag satt och väntade på bussen i Malmö.

Hon frågade mig hur mycket klockan var, men min mobil hade dött så vi fick fråga en man som gick förbi.
Hon tyckte att jag var trevlig att prata med och såklart tyckte jag detsamma om henne då. Hon berättade för mig att hon hade cancer men att hon levde livet och att hon skulle leva länge.
Hon hade en sådan stark och en härlig personlighet, sällan man möter folk med det faktiskt.
Blev väldigt glad då jag pratade med henne och om hennes sorliga sjukdom och liv. Hennes morfar hade också dött i cancer då han blev 97år, och hon tänkte bli äldre! Hoppas verkligen att hon får det bra och att hon lever längre än vad hennes morfar gjorde.
Hon hade även hittat på en egen vers till ”Gud som haver barnen kär”, vilket var mycket bra och påhittat som rimmade… Mycket trevigt att höra det! En gammal människa med svår sjukdom, och med sådant självförtroende och höga drömmar! Stor hiss* :)

Tumblr_lqvi3vcsl71qdivjpo1_500_large

Bilden är tagen från weheartit och har med kärlek att göra tänkte jag, vilket man också ser! Pretty obvious^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0