Anders är häktad för massakern - 92 stycken på dödslistan

Som ni alla kanske ha märkt så står det om Oslos såkallade terrordåd på alla framsidor i tidningarna, i alla fall på de flesta! Anders Behring Breivik som är 32 år gammal har häktats i Norge eftersom det var han som sköt, enligt vad de säger. Han har två vapen registrerade på sitt namn och i natt så genomförde polisen i Oslo en husrannsakan i hans lägenhet.
Just nu är dödslistan 92 stycken på massakern, vilket är helt sjukt och jag vill bara fråga mig själv varför man skjuter så många människor? Alla kan ju inte ha gjort honom någonting. Det måste bara vara en sjukdom precis som det som hände på NK då en man bara gick fram och knivhögg Sveriges förra utrikesminister Anna Lindh…
Det sägs att Anders skall ha koppling till bomben också vilket jag tror, då båda sakerna hände på samma dag. Det har ju varit planerat. Men varför? Det är då frågan som många ställer sig! Som alla andra så lider jag med Norge, även om det inte hjälper dem ett dugg då sörjer sina nära och kära som omkommit.
Tänk bara hur många föräldrar som har förlorat sina barn, syskon som förlorat syskon på den ön… Gud vad hemskt!
Eller vad tycker ni? Har ni också några åsikter?



Bilden är tagen från sydsvenskan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0