Palmemordet för tjugofem år sedan..

Idag är det 25 år sedan Sveriges statsminister Olof Palme sköts ihjäl på Sveavägen på väg hem efter ett biobesök på Grand. Det skedde den 28 februari år 1986. Man påstår att Sverige förändrades efter att han mördats. Polisen har sina misstankar om vem som är mördaren, men man vet inte riktigt och man försöker fortfarande lista ut vem det är vad jag har för mig. Efterlyst som sänds på tv3 tog upp Palmemordet förra onsdagen och även idag så snackade nyheterna om det eftersom det var en stor händelse då han mördades, liksom det var då vår utrikesminister Anna Lindh mördades på NK.

Jag var inte född år 1986, och jag var inte ens påtänkt då, så jag har inga minnen från händelsen men jag kan fortfarande ha tankar omkring det hela. Min fråga är då varför han mördades och såklart vem som mördade honom?...
Många tidningar har också skrivit om Palmemordet idag, och även idag hyllades Palmes minne med kransnedläggning vid graven intill Adolf Fredriks kyrka I Stockholm, och även rosor på mordplatsen I hörnet av Tunnelgatan och Sveavägen. Det är tjugofem år sedan han mördades, så vad skall man säga? Rest in Peace Olof Palme fast jag inte fick se dig som statsminister men enligt vad vi alla hört så var du en duktig sådan! Vill också hurra de människor som lägger blommor till hans minne, det är en fin sak att göra för någon tycker jag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0