Melodifestivalen goes to Malmö!

Måste bara slänga in ett inlägg att idag så kommer Melodifestivalen till Malmö arena! Det är nästan i min stad, haha! Typ bara femtio minuter ifrån, men ändå! Jag ska själv inte dit och vad jag vet känner jag ingen som skall dit, men jag har faktiskt inte frågat mina vänner om de skall dit eller inte, så jag vet inte helt säkert. Jag kommer i alla fall sitta och kolla på det på tv:n, men jag hoppas att de som skall dit kommer att få det roligt! Igår var det genrep i arenan med publik, och det fanns fortfarande vissa detaljer som man behövde slipa på sade Linda Bengtzing som kommer att uppträda ikväll. Jag kollade in Elsas sida precis och såg en massa bilder från i torsdags i Malmö, då de anlände i limousine på röda mattan och möttes av riddare!
Sedan åt de massa gott och drack champagne. Hoppas att man lever ett sådant glamouröst liv någon gång, även om det kanske inte alltid är roligt!=) Detta är den sista deltävlingen och sedan blir det andra chansen och finalen! Jag kommer att skriva om Melodifestivalen ikväll och skriva om vilken som jag tyckte var bäst och vem som gick vidare till vad, precis som jag brukar göra!
Artisterna som kommer att uppträda ikväll är;

Melody Club – The Hunter
Julia Alvgard – Better or Worse
Lasse Stefanz – En blick och någonting hander
Linda Pritchard – Alive
Ander Fernette – Run
Linda Bengtzing – E det fel på mej?
Nicke Borg – Leaving Home
Love Generation – Dance Alone

Dagens fråga: Ska ni gå och kolla på Melodifestivalen eller kolla på den på tv:n? Svara gärna i kommentarfältet! Gå gärna in på svt:s hemsida och smyglyssna på låtarna! Jag har lyssnat på vissa av låtarna, men jag hade ingen favorit, men jag hoppas ändå att det finns några bra låtar ikväll som går till final i alla fall! Kramar på er! Som jag skrev innan kommer ett inlägg senare ikväll då Melodifestivalen varit, så kolla gärna in bloggen då och läs! Och fortsätt kommentera! Kom också gärna med tips! :) 






Gänget bakom Melodifestivalen år 2011 i Malmö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0