Melodifestivalen 2011 - Tur att Lasse Stefanz åkte ut..;)

Truth be told… Jag kom hem lite efter åttatiden ikväll så jag var tvungen att slänga av mig ytterkläderna och sätta mig framför tv:n i vardagsrummet för att kolla på Melodifestivalen med familjen. Melodifestivalen var i Malmö idag, precis som jag skrev innan!
Men då jag kom hem skulle det första bidraget precis börja, så jag hann precis. Det var ju tur. Jag tycker att Melodifestivalen börjar bli för tjatig. Som vanligt så var det åtta bidrag som tävlade och sedan valdes fem bidrag ut för att gå vidare, och utav dem skall en åka ut och komma på femte plats och två bidrag skall gå till andra chansen, och slutligen så skall två bidrag gå till finalen.

Vad tycker ni egentligen om röstningen? Jag tycker i alla fall att det är väldigt överdrivigt med alla dessa röstningar om och om igen, men de gör det såklart bara för att tjäna pengar på det! Men många förstår inte det och ringer in flera gånger för att sin favoritartist skall gå vidare till finalen. The Ark uppträdde medan röstningen höll på, de hade Harry gjort om dem.
Låten hette Breaking up with God och de var iklädda i militärkläder. Den var ganska bra tyckte jag, och man kunde nästan tro att den var med som ett bidrag, fast att den inte var det. Bidragen ikväll var sådär, vissa var helt okey och vissa skulle inte ens få vara med tycker man. Allt känns så överdrivigt tycker jag. Varför gör vi inte som danskarna och har en tävling där bidrag tävlar och sedan röstar Sveriges befolkning på det bidrag som skall skickas till Tyskland? Låter det som en dum idé eller? Jag tycker den är bra, men alla har olika åsikter såklart. Visst är det roligt att titta på Melodifestivalen med familjen, men ibland är det överdrivigt och man skäms även ibland för att vara svensk!! Eller? ;)


Linda Bengtzing gick direkt till finalen och efter en stund så gick även Nicke Borg vidare till finalen. Linda Bengtzing tappade texten i några sekunder eftersom hon var glad att hon hade gått vidare, men det gjorde ingenting, då hon hämtade sig snabbt.
Men det var ändå lite roligt då hon börjar sjunga att hon glömt texten. Haha! Chillat Linda!=)
Linda Pritchard och Love Generation gick till andra chansen. Och som ni kan se på rubriken så var det tur att Lasse Stefanz åkte ut tyckte jag i alla fall. De var ju lite skämmiga eftersom de är gamla, och ett gammalt känt band.Tur att inte pensionärerna hann rösta så mycket, haha!
Men de kom i alla fall på femte plats!=)


Andra chansen sänds nästa vecka klockan 20.00 på lördag precis som vanligt! Då är jag i spetsen igen och kollar in det! Ni kan nu gå in och lyssna på alla 32 bidrag som varit i Melodifestivalen detta året! Har ni någon favorit? Här är länken; http://svtplay.se/v/2340347/melodifestivalen/e_det_fel_pa_mig_med_linda_bengtzing?sb,k151375,7,f,-1



Nu börjar nog Efterfesten om den inte redan börjat!;) Men jag skall faktiskt inte dit, haha! En gammal bild på Linda! Men duktig det är hon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0