Så håller du dig frisk i höst - mina och andras tips!

Tvätta händerna, och undvik att gnugga dig i ögonen.
Jadå, det gör jag alltid! Tvättar händerna då alltså!

Ät bra! Ät gärna frukter och grönsaker.
Jag äter bra tycker jag, men nu då jag e sjuk så smakar jag inte maten vilket är jobbigt. Det gör att man inte kan äta så mycket.

Drick mycket! Vatten är bra, och även varma drycker. Tänk på att inte dricka för mycket mjölk om du har ont i halsen. Då blir slemmet tjockt och det gör att det vill komma upp, så drick då vatten som tunnar ut det. Varma drycker med honung är bra.

Prioritera sömn och vila.
Då jag är sjuk ligger jag bara och vilar och sover. Stressa inte! Det är jag dålig på, stressar alltid.... and that´s not good!

Rök inte!
Ah, det e lugnt. Jag röker inte. Rökningen sänker immunförsvaret.

Rör på dig där ute! Gå ut och gå men ha dock varma kläder på dig och framför allt halssduk, handskar och jacka!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Hahaha... du äta ordentligt???

SOCKERMISSBRUKARE!!! ;)

Och hur ofta äter du grönsaker min vän?? ;)

2010-10-15 @ 11:11:31
Postat av: David

Jag e inte sockermissbrukare!!! O jag brukar äta frukt o grönsaker då och då!=) O ja, jag brukar äta ordentligt host*

Jo, men annars e det sant ju!!



2010-10-15 @ 11:42:33
URL: http://piieceofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0