My Sister´s Keeper

Är det någon som har sett My Sister´s Keeper? Allt för min syster är titeln på svenska.

Den handlar om ett par vars dotter Kate får diagnosen leukemi vid två års ålder. Hon förväntades inte att överleva men mot alla odds fick hon uppleva sin 16-års dag tack vare sin lillasyster Anna, en perfekt medicinsk donator. Men när hon är 13 år gammal så vill hon helt plötsligt inte vara donator längre. Hon stämmer sina föräldrar för att få kontroll över sin egen kropp. Men är det verkligen hon som bestämmer det eller vad har de i tankarna? Och vad händer med Kate som har leukemi? Filmen är jätte sorlig och den är bland de bästa filmerna som jag har sett på jätte länge måste jag bara säga. Jag grät till och med. Hela familjen och en del släkt satt och kollade på den.

Den får 5/5 av mig!

Den finns i bok också, men har inte läst den än, men det måste jag bara göra!

  


Kommentarer
Postat av: Maja

sv: haha, visst är vi ;D



ja, den är sjukt bra! men riktigt sorglig :/

2010-10-02 @ 21:26:15
URL: http://msomimaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0