Tänd ett ljus och låt det brinna!

Första Advent redan, tänk vad tiden går! Idag har jag städat en massa här hemma och lillebror hjälpte till, vilket var väldigt snällt. Sedan har jag julpyntat lite här och var. Julkrubban sattes upp på byrån och det gjorde även vissa tomtar. Tände också det första ljuset i adventsstaken för i år. Det var jätte finns det var mörkt i köket under måltiden. Nu när jag sitter och kollar ut så lyser granen så fint på gatan och ljusen i träden, och även ljusslingorna på balkongen! Känns så mysigt, en sorts julstämning så pass inför jul.
Kommer inte ihåg vem lykttändaren var, eller rättare sagt jag hörde inte vem det var, men jag lyssnade på några låtar som luciorna sjöng på flaket ute på torget. Jag stod i fönstret för jag orkade inte gå ut just då. Var ute i stan innan idag, men det var inte så mycket marknad som jag trodde att det skulle vara. De hade spärrat av vägarna i onödan helt enkelt! Antagligen så börjar de att minska ner julmarknaden just nu, men man vet aldrig om det kommer att bli fler under månadens gång, många skall ju köpa julklappar, och det ska även jag.

Har ätit middag och en god pepparkaka innan det så nu blir det snart att slå in lillebrors julklapp som han skulle ha med sig till skolan och sedan skall jag sätta upp kulisserna ikväll i kyrkan, efter att konserten som hålls nu slutat. Det ska väl bli roligt att pynta den granen och allt det andra haha! Synd att man missar Gossip Girl och Starke Man, men det blir väl att se Beck filmen senare ikväll.
Sedan imorgon skall jag upp tidigt för då blir det julspelet, premiär! Men ni får ha det så bra så länge! :)
Några bilder från idag!






Kommentarer
Postat av: Laila

åå vad gott du läskas gumman :) <3

2010-11-29 @ 10:47:24
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Lucke

Hej på dig! Vad göres? :)

2010-11-29 @ 13:28:56
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Maja

starke man är så sjukt kul, hahaaaaaa :D

2010-11-29 @ 14:55:34
URL: http://msomimaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0