Bara 20 minuter kvar!!!

Nu är det dan för dopparedan, som man säger ibland, eller lilla julafton. Dagen innan julafton om vi skall vara helt uppriktiga. Det har varit en stressig dag idag. Varit och handlat mat och sedan ut i stan för att handla de sista nödvändiga julklapparna tills imorgon! Sedan skulle man äta god mat. Sprang sedan upp till mormor för att baka lussekatter, så de är klara!=) Och goda, fast vi har fryst in dem så att de blir bra och håller sig tills imorgon! Började tvivla lite på lussedegen, men den blev klar till slut. Den behövde jäsa lite mera bara. Men man möter både framgångar och motgångar som man brukar säga, och även då man bakar!
Gröten blev precis klar, så duktig mormor är då! Nu blir det att kolla klart på filmen och dricka klart julmusten och äta upp godiset, fast inte så man får ont i magen eller? Imorgon är också en väldigt stressig dag, i och för sig så är alla julklapparna inslagna, men det blir en god "lyxig" frukost imorgon och sedan skall man göra sig i ordning inför kyrkan, då man medverkar i årets julspel, ett annat julspel då. Sitter och övar lite på replikerna så de blir finslipade. Kan ni tänka er? När vi vaknar imorgon så är det ingen vanlig dag, utan det är julafton!:)
Jag lovar att skriva imorgon bitti då jag vaknat, och önskar då er alla en God Jul!:)
Sedan skriver jag om min jul, dagen efter då jag har tid igen! Ha en riktigt bra jul allesammans! Läs och kommentera gärna! Love ya!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0