Hissar Världens Bästa Hotell - Dissar Libyen..

Eftersom jag sitter och väntar på ett program skall börja, och eftersom det inte finns några roliga människor inne på facebook just nu så tänkte jag hissa ett bra tv-program som jag har börjat följa. Det heter Världens bästa hotell, och handlar om några människor med funktionshinder som får pröva på att jobba på ett hotell i Sverige. De gör då olika sysslor, som lagar mat, städar hotellrummen och står i receptionen m.m.
Personerna som medverkar i programmet är bara för härliga. De verkar hur trevliga som helst, och vad jag upplever det så är många människor med funktionshinder, alltså utvecklingsstörda, väldigt trevliga och är hur trevliga som helst att umgås med! De verkar ha det kul att jobba på hotellet och att få lära sig nya saker, de sade även att de äntligen hade ett jobb. Vad roligt tycker jag! Eller vad tycker ni?

Verkligen HISS till det programmet tycker jag!


Jag Dissar då läget i Libyen. Varför har inte världen tagit tag i det tidigare? Nu håller de på med att bomba för att få bort Khadaffi där ifrån, men kunde de inte vaknat till liv innan? Det har ju hänt ganska mycket i landet sedan början. Det är en av de nyheterna som alltid kommer på nyheterna på tv:n, förutom läget i Japan, men det är ju synd om dem! Även synd om Libyen, men snälla världen! Vakna!
Som tur är har ni gjort det nu, hoppas bara att det inte är för sent! Eller vad tycker ni? Kommentera gärna!=)



Missa inte Världens bästa hotell klockan 21.00 på tv3! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0