Jobbet och stranden på samma dag = Härlig dag!:)

Godkväll alla! Har inte kunnat uppdatera innan idag då jag jobbat, men första dagen idag gick väldigt bra!
Hon som skulle utbilda mig var försenad i två timmar, vilket var lite drygt, men det gick ändå bra. Satt och läste igenom papper under tiden! Sedan fick jag en kort utbildning innan jag fick ta på mig den tröjan som jag skulle ha på mig, med namnskylt och sedan packades väskan med broschyrer för att dela ut till turister!
Pratade tyska och danska idag med olika turister, men sedan kommer det även bli mycket engelska!
Tur man kan olika språk ju!

Efter att jag jobbat klart så åkte jag till stranden med min kompis då vi låg och solade lite och pratade en massa. Jag badade dock inte.
Åt sedan glass och sådant så det har varit en väldigt härligt dag! Imorgon är det jobbet igen! Stolt att kunna säga det faktiskt, men enligt vissa som jag känner så tycker de att jag har ett lyxjobb. Jag får gå i stan och njuta av solen samtidigt som jag jagar turister, haha, och hjälper dem och får betalt för det!
Jag är i alla fall glad att jag fick chansen!:) Man får aldrig tappa hoppet! Vad har ni själva gjort idag?
Har kollat lite på Allsång på Skansen, men inga bra artister idag… Kommer inget annat bra på tv:n vad jag vet! Några tips?
Får väl ändå lägga mig tidigt! Fortsätt gärna läsa och kommentera så är ni jätte gulliga! Kramar på er! =)
Bilder från idag kommer föresten senare i veckan då Emmelie lagt in dem på datorn!

Tumblr_lojz8evtur1qjtuzgo1_500_large


Kommentarer
Postat av: Matilda

bloggriket är helt gratis :)

2011-07-19 @ 21:35:46
URL: http://matildas.blogg.se/
Postat av: william

coolt att du kan prata olika språk:D

2011-07-20 @ 12:26:22
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så niiice!:) Hoppas du har det bra med jobbet?! Kan du inte förklara i ett inlägg vad du gör?

2011-07-20 @ 19:47:41
Postat av: Niemi

Min mail är helt cp så du får smsa när du kan logga in på msn och få bildern. Ha det bäst puss! ;-P

2011-07-20 @ 22:20:36
URL: http://niemis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0