Bombattentat i Oslo - En man gripen!

Som ni alla kanske hört så har det varit en ganska stor bombexplosion i Norges huvudstad Oslo!
Det hände omkring 15:20 tiden i eftermiddags (fredag). Bomberna var antagligen riktade mot regeringsbyggnaderna som ligger i centrala Oslo.
Sedan var det även katastrof på ön Utöya som ligger väster om Oslo. Det var unga socialdemokrater som höll ett sommarläger där men det gick inte riktigt som de tänkt sig. Det var en man som sköt vilt omkring sig. Massakern tog död på omkring ett tiotal liv och två timmar senare greps en norrman på ön då han också tros vara inblandad i bombdådet som hänt i Oslo samma dag.
Vittnen hävdade till polisen att det borde vara fler som varit dödade då de såg många liggandes döda på Utöyas strand. Just nu misstänks inte en internationell terrorism, men man vet aldrig vad det har för anknytning inom just detta. Se bara på det som hände i vår huvudstad Stockholm?!

Jag tycker själv att det är hemskt med sådana saker! Jag gillar inte världsproblem, då det oftast handlar om krig och terrorism.
I vilket samhälle lever egentligen vi i? Jag vet faktiskt inte ifall jag skall vara helt ärlig. Inte riktigt säker i alla fall.
Det är hemskt då det händer terroristattacker och man vet aldrig då det kommer hända nästa gång.

I år är det ändå tio år sedan terrorattentaten emot World Trade Center i New York hände den 11 september år 2001 så man börjar undra ifall Oslos bombattentat har någonting med det att göra? Jag tror faktiskt att det kommer ske fler, med tanke på det som hände i Stockholm. Jag hoppas verkligen att det inte gör det men jag tror bara det, vilket är en helt annan sak.
Frågorna som är stora hos oss Världsmedborgare är då ifall det kommer ske några nya attentat?
Och vart i så fall? Och om det kommer hända någonting den 11 september i år, 2011?
Det är då frågan som Shakespeare sade!
Kommentera gärna vad ni tror och vad ni tycker kring detta?! Det är en viktig sak som skakar oss alla i världen! Det kom på många nyheter omkring i världen och extra nyhetssändningar sattes in, vilket bara visar på hur allvarligt det är! Vad tycker ni kring detta? Rädda?


Kommentarer
Postat av: carro

Det är ju hemskt, skönt att dem har tagit fast idioten som gjort det hära! jävla nazzist..

2011-07-23 @ 18:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0