En mor till salu

Igår kväll så såg jag på En mor till salu. Det är en svensk fars från förra året av Stefan och Krister. Tycker det är underhållande och väldigt roligt att ibland kunna sitta och kolla på deras farser. Fick låna filmen av min syster, så hon skall få tillbaka den då vi ses nästa gång. Farsen utspelar sig år 1926 och dottern Rut blir inte glad då hennes far Valter Liljefors inte lämnar några pengar kvar då han dött.
I testamentet står det att om hennes mamma Elsa gifter om sig så tillfaller huset Rut. Huset betyder pengar och pengar betyder Rut älskar, kan man nästan säga. Hon bor i Stockholm, och upprepar det tusen gånger genom hela filmen, så ni är föreberedda på det, haha!
Nästan så att hon gör lite narr av Stockholmarna, eftersom det är så ”fint” att bo i Stockholm.
Personligen gillar inte jag Ruts karaktär på grund av att hon är egotrippad, men det kanske ni gör då ni ser den?!
Kommer Rut att hitta en friare till sin moder Elsa och kommer hon att få huset så att hon kan få pengar?
En bra film som ni borde se en kväll med familjen! Bara ett tips från mig=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0