Det kommer gå bra! - David svarar

Anonym om Nationella proven i matte muntligt idag...:
Jag är väldigt nära g sa min lärare, har ca 15 p sa hon så jag måste klara nationella muntliga matte som jag har på tisdag. Hur går allt till ? Va de jättesvårt ? Är skitnervös :((

Svar: För att få godkänt i matte så behöver du ju ha 20 poäng, som du säkert vet! Det nationella provet i matte, den muntliga delen är olika uppgifter som du skall lösa tillsammans med andra personer som antagligen är med i den grupp som du är med i. Sedan sitter lärare och lyssnar på dig då du pratar och förklarar.
Mer än så kan jag ju inte säga, och jag kan även säga att jag själv inte kommer ihåg så mycket kring det hela.
Du är inte ensam att vara nervös för det är jag med, för mitt betyg. Hoppas såklart på det bästa, haha!
Önskar dig all lycka till och oroa dig inte, för det kommer gå bra! Intala bara dig själv att du kommer klara det så gör du det… Tack för frågan i alla fall, och hoppas att svaret var bra nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0