Ett seriöst inlägg - Etiketter, folk, samhälle, vad mer måste jag säga?!

Kände för att jag skulle skriva lite seriösa saker. Inte för att jag inte skriver seriösa saker annars i bloggen, men jag menar att jag skulle ta upp någonting allvarligt i bloggen precis som ni velat och som ni gillar!
Jag har fått ett antal kommentarer om att det är roligt och bra att läsa bloggar där de tar upp olika seriösa saker.
Jag tänkte därför ta upp en sak som jag tycker är ganska viktig i vårt samhälle! Valde detta ämne av så många som man kan välja på. Orkade exempel inte skriva om Oslo dådet just nu..

Det är nämligen om etiketter och människor. Varför sätter vi etiketter på allting? Ifall du är kille så skall du gilla fotboll, spela tv-spel, och du skall definitivt inte gilla kläder och mode… Vad är det för fel?
Det finns många killar som gillar mode och kläder, och som inte är homosexuella. Alla killar gillar inte att spela fotboll, bli svettig efter några timmars fotbollsmatcher o.s.v. Detsamma gäller tjejer!
Alla tjejer gillar inte att dansa och sjunga som man tror att alla tjejer gillar. Många gillar att killar bloggar för att de tycker att killar också kan blogga, och det tycker jag är bra! Men jag tycker att alla de personer som tycker det är fel av killar att blogga är helt ute på vägen.
Eller vad tycker ni? Håller ni med mig av vad jag skriver om?

Jag tycker inte att det spelar någon roll, utan man skall lära känna personen från insidan. Ifall du inte är tillräckligt snygg, men väldigt snäll och äkta – vad gör det då? Jag har hellre en kompis som är äkta och snäll än en kompis som är snygg och falsk. Visst har jag också satt etiketter på folk i mitt liv, men som jag tänkt efter att jag inte borde gjort. Så tycker jag också att ni måste tänka!
Låt killar blogga, sjunga och dansa ifall de nu känner för det och så låt även tjejerna göra vad de tycker är roligt och vad de vill. Etiketterna skall bort från samhället! Döm inte hunden efter håret…
Skulle gärna vilja höra och se vad ni tycker kring detta? :)

356722933_large

Väldigt bra bild som jag hittade på weheartit - Equal
Vad tyckte ni egentligen om inlägget? Hiss eller diss, haha?!


Kommentarer
Postat av: KARIN ♡

håller fullständigt med dig!

sv: det är bra, fast blev lite besviken eftersom jag inte får träffa min kille som planerat :/

2011-07-31 @ 17:44:34
URL: http://karinternemo.blogg.se/
Postat av: Nathalie

SV: Nästan bok blir New Moon såklart, fast på svenska då :) Läser dem i denna ordning; 4,1,2,3

haha! :)

2011-07-31 @ 17:56:14
URL: http://nattaekstrand.blogg.se/
Postat av: KARIN ♡

sv: hmm.. de tvivlar jag på, känns som alla är upptagna hela tiden -.-' eller är dem med varandra, och jag vill inte tränga mig på ^^

haha, nejdå! :) jag vet inte, kommenterar som in i helvete, haha (a)

2011-07-31 @ 17:56:42
URL: http://karinternemo.blogg.se/
Postat av: Emmy Asklöf

sv; Ja jag älskar att designa bloggar, har designat och fixat till min bloggdesign själv t.ex. :)

Kram

2011-07-31 @ 18:05:18
URL: http://emmyasklof.blogg.se/
Postat av: XTIO En av Sverigest snabbaste växande Blogg!

Hejsan, vad med i min dagens blogg tävling. :D skulel vara roligt och du kanske får en chans till att kunna sprida dig lika fort som jag har lyckas sprida mig, jag har nämligen Statistik rekord igen, denna gången med över 20 personer på en vecka. :D gå in på min blogg så kan du se min statistik i ett inlägg. :) Ta chansen att utvigda dina läsara. :D

.

Hoppas du har haft en bra dag! hur har din helg varit?

.

Just ja vill du göra ett länkbyte så är det bara att säga till! :D PUSS

2011-07-31 @ 18:15:55
URL: http://xtio.nu
Postat av: XTIO En av Sverigest snabbaste växande Blogg!

klickar runt på olika bloggar och tittar på kommentarer. :)

2011-07-31 @ 18:29:01
URL: http://xtio.nu
Postat av: Zeinab

Kul att du är med och tävlar i min blogg. Kika in imorgon så får du resultaten.

Lycka till

2011-07-31 @ 18:33:27
URL: http://zeinab.myshowroom.se
Postat av: Maja

håller fullständigt med dig, David!

2011-07-31 @ 19:46:09
URL: http://www.msomimaja.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0