Det är inget fel med Pride - tummen upp för inlägget?!

Här kommer inlägget som jag lovade er, haha! Som ni kanske läste för någon dag sedan så skrev jag om etiketter och om samhället. Denna gången tänkte jag skriva om någonting som är relaterat till Pride festivalen i Stockholm som håller på just nu och ni kan då gissa vad det är! Jo, sexualiteten! Jag skulle tycka det var roligt att vara i Stockholm just nu, eftersom det hade varit kul att stötta de som är bisexuella/homosexuella/transsexuella! En sak som jag inte förstår är varför många är emot dem?
De är likadana som oss...
Man ser inte alltid på om en kille är homosexuell eller inte och detsamma gäller tjejer.
Skillnaden är bara att man gillar personer av samma kön som sig själv. Jag är inte homosexuell men det betyder inte att jag inte tycker det är okey att vara det, för det gör jag. Jag har ingenting emot det alls!

Det debatterades mycket kring att homosexuella inte skulle få gifta sig i kyrkan, men då tänker jag bara en massa kring det. Har de ingen rättighet eller? En man och en kvinna som älskar varandra gifter sig ju oftast, och ifall två män eller två tjejer gifter sig så är det helt plötsligt fel. Skall inte de få visa sig sin kärlek då?
Det tycker jag i alla fall att de skall få! Helt klart! Och sedan är det också ett annat fel som jag stör mig på.
Ifall två tjejer tycker om varandra så är det inte lika äckligt som om två killar skulle gilla varandra.
Det är ingen skillnad!
Varför tänder många killar på lesbiska tjejer?

Hmm, det kan man då allt bra fråga sig! Därför tycker jag att Pride festivaler är mycket bra, så att de som är homosexuella/bisexuella eller transsexuella skall få rätt att vara det och att visa att de är det!
Vad tycker ni själv om detta egentligen?
Håller ni med mig eller har ni någon annan åsikt?
  Tycker nämligen det är bra att skriva lite om seriösa saker som händer i vårt samhälle… Vill gärna höra vad ni tycker – så kommentera!

Tumblr_lp7pp6s3ia1qc594jo1_500_large

Lite skämt och sido med bilden hehe, men vi måste verkligen förstå att vi alla är lika värda! Även om vi inte är homosexuella eller vad de nu är så är vi inte bättre än dem... De tycker såklart det är lika konstigt i så fall att jag gillar en tjej som om de gillar en av samma kön. Förstår ni vad jag menar med det?
Tror i alla fall det och hoppas att ni gör det! Kommentera gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0